به موقع در محل کار حضور یافته و در ارتباط با همکاران و ارباب رجوع وقت شناسی رعایت گردد.
نسبت به همکاران و مراجعان با خوش رویی و متانت رفتار شود.
راهنمایی و اطلاعات لازم به طور کامل در اختیار مراجعان قرارگیرد و از سرگردانی آنها جلوگیری شود.
فضای مراودات به گونه ای باشد که مراجعان به مسولان و کارکنان اطمینان کامل داشته باشند.
ارائه خدمات به ارباب رجوع با رعایت عدالت و انصاف و بدون تبعیض ( قومی ، جنسی ، خویشاوندی ، مذهبی و ... ) صورت گیرد.
به صحبت ها و خواسته های مراجعان به دقت گوش داده شود و در پاسخگوئی و ارائه خدمت به آنها حداکثر تلاش صورت گیرد.
اطلاعات لازم جهت انجام خدمات بهینه و تسریع در اجرای امور به نحو مطلوب به همکاران ارائه گردد.
انجام وظایف به صورت موثر و کارآمد همراه با سرعت و منطبق با قوانین و مقررات سازمانی صورت گیرد.
از مظاهر فساد اداری نظیر توصیه ، سفاش و اخذ هرگونه هدیه غیر متعارف و وجه نقد خودداری شود.
در صورت مشاهده هرگونه سوء استفاده از شغل و موقعیت شغلی و دریافت هدیه غیر متعارف یا وجه نقد موضوع به مسئولین ذیربط اطلاع داده شود.
فعالیت ها زمان گذاری شود و براساس زمان پیش بینی شده انجام گیرد.
فعالیت ها براساس روش مستند و مشخص انجام شود نه بر اساس سلیقه کارکنان یا مدیران.
از شایعه سازی ،تهمت ، غیبت ، خبرچینی و هر اقدامی که صمیمیت و اعتماد کارکنان را تضعیف می کند پرهیز شود.
رازداربوده و از افشاء اسناد محرمانه خودداری کند.
از پوشش مناسب با عرف و فرهنگ جامعه استفاده شود.
از استعمال دخانیات به ویژه در محیط کار پرهیز شود.
تجهیزات و اشیاء به صورت دقیق و منظم استقرار یابند به نحوی که در زمان مورد نظر به راحتی در دسترس باشند.
حسب مورد از وسایل ایمنی استفاده گردد.
از اسراف و مصرف بیهوده امکانات و اموال سازمان جلوگیری شود.
سعی شود بین زندگی شغلی و خانوادگی توازن و اعتدال برقرار شود.
از اختیارات و قدرت سازمانی استفاده صحیح صورت گیرد.
اهداف سازمان به طور صحیح درک شود و اهداف فردی با آن همسویی داشته باشد.
نسبت به حرفه و سازمان متبوع خود احساس مسئولیت داشته باشد .
قوانین و مقررات سازمانی به طور دقیق رعایت شود .
از تسلیم مدارک و اسناد به اشخاصی که حق دریافت آن را ندارند خودداری شود .
جهت گرفتن اطلاعات و راهنمائی لازم به صورت شفاف و دقیق به واحد اطلاعات مربوطه مراجعه نمایند.
با گرفتن بروشورهای گردش کار ( از واحد اطلاعات ) از سیر انجام کار ، زمان آن و عوامل ذیربط که بایستی به آنها مراجعه نمایند مطلع گردند.
جهت ارائه نظرات ، پیشنهادات ، انتقادات و تقدیر از کارکنان ، فرمهای نظرسنجی از ارباب رجوع ماده 8 طرح تکریم مردم را پر نموده و در داخل صندوق مربوطه بیندازند.
درخواستی خلاف مقررات و قوانین شهرداری از کارمندان نشود.
نسبت به کارکنان با خوشروئی و متانت رفتار شود.
از پوشش مناسب با عرف و فرهنگ اسلامی جامعه استفاده شود.
از استعمال دخانیات پرهیز گردد .
قوانین و مقررات شهرداری را به طور دقیق رعایت نمایند.
رعایت نوبت را بنمایند.
چنانچه به هر دلیلی کارمند مربوطه در رابطه با انجام کار شما کوتاهی نمود و پس زا اولین تذکر دوستانه تغییری حاصل نشد ، با حفظ شئونات اداری به شهردار یا مدیر عامل مربوطه یا یکی از معاونین و یا نماینده بازرسی و پاسخگوئی به شکایات مراجعه نمایند.
کد محتوا 37300