جزئیات راه اندازی اَپ شهروندی

مدیر کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت: به منظور افزایش مشارکت شهروندان و تقویت سامانه ۱۳۷ "اپ شهروندی جهان نما" که یکی از اصلی‌ترین خدمات آن تقویت ارتباط شهروندان با مدیریت شهری است، راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان حجتی، صبح امروز _ شنبه ۲ مرداد ماه_ در آئین رونمایی از اپلیکیشن جهان نما و تجلیل از شهروندان مشارکت‌جو، اظهار کرد: سرمایه اجتماعی یکی از عوامل مهم در پایداری شهرها است در واقع شهرهایی می‌توانند در جذب مشارکت مردم موفق باشند که از سرمایه اجتماعی خوبی برخوردار باشند، در این راستا شهرداری اصفهان نیز در چهار سال گذشته برای تقویت و حفاظت از سرمایه اجتماعی تلاش بسیاری کرده است.

وی افزود: توسعه مشارکت مردمی در حل بسیاری از مشکلات اجتماعی نقش دارد، در همین راستا تاکنون در سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان، اقدامات ارزشمندی با همکاری سمن‌ها و فعالان مردمی انجام شده است، شورای اسلامی شهر اصفهان نیز برای افزایش مشارکت و استفاده از نظر مردم، برنامه جامع اصفهان را با همکاری آنان تدوین کرد، برنامه جامع یک شهر عالی‌ترین سطحی است که مدیر شهری می‌تواند در آن اعمال نظر داشته باشد و در اصفهان این برنامه با نظر و مشارکت مردم در حال تدوین است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت: اداره کل ارتباطات برای افزایش مشارکت مردم، سامانه ۱۳۷ را در اختیار داشته که ارتباط خوبی با مردم اصفهان دارد و متعهد است که مشکلات مطرح شده را از طریق معاونت‌ها، سازمان‌ها و مناطق مختلف شهرداری پیگیری کند، در این راستا در این دوره مدیریت شهری تقویت سامانه ۱۳۷ در دستور کار قرار گرفت و در نهایت در طراحی‌هایی که در چهار سال گذشته انجام شد، تصمیم گرفتیم راه‌های ارتباط با ۱۳۷ را گسترش دهیم، بنابراین " اپ شهروندی" با همکاری سازمان فاوا شهرداری اصفهان شکل گرفت که یکی از اصلی‌ترین خدمات آن تقویت ارتباط شهروندان با مدیریت شهری است.

حجتی افزود: همزمان با این طرح پورتال شهرداری اصفهان نیز در حال تدوین بود و در نهایت در اواسط سال ۹۹، طراحی وب اپلیکیشن شهر اصفهان با نام " جهان نما" آغاز شد و امروز خدمات شهروندی خوبی در این وب اپلیکیشن فعال شده است، امروز یک رسانه و ابزار تعاملی جدید به شبکه اطلاع رسانی و تعاملی شهر اصفهان اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به خدمات فعال در این سامانه تصریح کرد: سیستم اعلام مشکلات و پیشنهادات شهری در این اپلیکیشن مبتنی بر مکان است بر این اساس با اتصالی که این اپلیکیشن با ۱۳۷ دارد، موضوعاتی که در آن مطرح می‌شود، قابل رصد و پیگیری است، علاوه بر این نقشه شهر اصفهان با اطلاعات مورد نیاز شهروندان در این اپلیکیشن ارائه شده است که لایه‌های مختلفی در آن فعال بوده که از جمله این لایه‌ها می‌توان به نزدیک‌ترین ایستگاه‌های پسماند، ایستگاه‌های اتوبوس، کتابخانه‌ها و فرهنگسراها اشاره کرد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان گفت: اطلاعات ویژه‌ای از خطوط اتوبوسرانی و مترو، امکان مشاهده لحظه‌ای وضعیت ترافیک شهر و تعداد دیگری از خدمات که پیش از این در میز خدمت شهرداری فعال بود در این اپلیکیشن ارائه شده که قابل توسعه است.

حجتی افزود: در سامانه ۱۳۷ شاهد اعلام موارد مختلفی از جمله مشکلات و پیشنهادات هستیم، برخی از شهروندان بیش از ۱۰۰ تماس در سال با این سامانه دارند که امروز از تعدادی از این افراد تقدیر می‌شود، امید است در آینده بتوان اورژانس ۱۳۷ را فعال کرد تا برخی خدمات فوری از این طریق قابل ارائه باشد.

وی تصریح کرد: امروز اتاق گفت و گوی شهرداری اصفهان با شهروندان به طور رسمی افتتاح می‌شود، ارباب رجوع‌هایی که به ساختمان شهرداری مرکزی مراجعه می‌کنند معمولاً نمی‌دانند خدمتی که قرار است دریافت کنند مربوط به کدام بخش از شهرداری است و معمولاً همه، درخواست ملاقات با شخص شهردار را دارند، همچنین برخی شهروندان به دنبال ارائه گزارش ویژه برای اداره کل بازرسی و حراست هستند و یا شهروندانی نیازمند گفت و گو با شهرداری هستند، بنابراین برای رفع این مشکلات و تسهیل خدمت رسانی به شهروندان در ساختمان شهرداری مرکزی در نزدیک‌ترین مکان به در ورودی، اتاق گفت و گویی برای شهروندان ایجاد شد.



کد محتوا 36400

برچسب ها