مهندس ايرج مظفر پروژه هاي مسير BRT (اتوبوسهای تندرو) و دوچرخه شهر اصفهان را به ميزان 9.5 ميليارد تومان اعلام كرد و افزود: در حال حاضر هفت پروژه با اعتباري بالغ بر 9 ميليارد تومان و 4 پروژه با اعتباري بالغ بر 5 ميليارد تومان در سطح مناطق شهرداري فعال است.
وي مهمتري اين پروژه ها را احداث ایستگاه های اتوبوس تندرو حدفاصل چهارراه تختی تا صمدیه در منطقه يك، احداث مسیر اتوبوس تندرو خیابان هشت بهشت غربی حدفاصل خیابان نشاط تا خیابان بزرگمهر در منطقه 3 واحداث مسیر اتوبوس تندرو خیابان هشت بهشت شرقی حدفاصل خیابان بزرگمهر تا چهاراه پیروزی در منطقه 4 و مابقي را در ساير مناطق عنوان كرد.
معاون عمران شهري شهرداري اصفهان پيشرفت فيزيكي اين پروژه ها را خوب ارزيابي كرد و اعلام كرد به زودي قابل بهره برداري خواهد شد .وي در خصوص اهميت توسعه سيستم اتوبوسهاي تندرو افزود: یکی از چالشهایی که معمولاً در زمینه توسعه پایدار شهرها مطرح است، تعیین نوع سیستم حمل و نقل مطلوب شهر میباشد. افزایش سریع وسایل حمل و نقل موتوری بویژه اتوموبیل و استفاده زیاد از آن در شهرها و مشخصاً در کلانشهرها همراه با رشد جمعیت و گسترش بیرویه آن و نیز عدم برنامهریزی علمی و جامع و مشکلات عدیده سیستم حمل و نقل عمومی باعث بروز مشکلاتی نظیر آلودگیهای شدید زیستمحیطی، ترافیکهای زیاد، اتلاف وقت شهروندان، مصرف بیش از حد انرژی، ناامنی مسیرها و تصادفات شده است لذا در چنین شرایطی توسعه سیستم BRT بعنوان یکی از کارآمدترین سیستمهای حمل و نقل شهری، میتواند به کاهش آلودگی زیستمحیطی، کاهش مصرف انرژی، کاهش ترافیک و استفاده از خودروی شخصی و ... منجر شده و به توسعه حمل و نقل شهری کمک شایانی ميكند وباعث ميشود هزینههای حمل و نقل را کاهش يابد.