ثبت رکوردهای بی‌سابقه حفاری مترو اصفهان در کشور

مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان گفت: بر اساس برنامه زمان‌بندی تی بی ام تونل غربی خط دوم قطارشهری اصفهان پس از اورهال و آماده‌سازی در ایستگاه زینبیه، با آغاز دوباره حفاری به سمت ایستگاه عاشق اصفهانی حرکت کرد.

محمدرضا بنکدار هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ايمنا ، با اشاره به روند حفاری و سگمنت‌گذاری تونل خط دوم قطار شهری اصفهان اظهار کرد: تی بی ام تونل غربی خط دوم قطار شهری اصفهان حد فاصل ایستگاه دارک (شهرک امام حسین (ع)) تا میدان امام علی (ع) در روزهای پایانی شهریور امسال به ایستگاه زینبیه رسید.

وی ادامه داد: همچنین با افزایش جبهه‌های کاری در روند حفاری و سگمنت‌گذاری تونل شرقی این مسیر، بر اساس پیش‌بینی‌های قبلی، تی بی ام تونل شرقی خط دوم قطارشهری اصفهان حد فاصل ایستگاه دارک (شهرک امام حسین (ع)) تا میدان امام علی (ع)  _جمعه ۳ آبان‌ماه_ پس از حفاری و سگمنت‌گذاری نزدیک به یک هزار و ۱۰۰ متر به ایستگاه حرم زینبیه رسید.

مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان تصریح کرد: تی بی ام تونل غربی خط دوم قطارشهری اصفهان که در هفته‌های گذشته، در حال اورهال و آماده‌سازی برای حفاری مجدد بود، روز گذشته (شنبه) با آغاز دوباره حفاری، ایستگاه زینبیه را ترک و به سمت ایستگاه عاشق اصفهانی حرکت کرد.

بنکدار هاشمی افزود: در این مدت، تی بی ام تونل شرقی نیز در ایستگاه زینبیه، پس از اُورهال و آماده‌سازی مجدد، با فاصله زمانی پیش‌بینی شده، به طرف ایستگاه عاشق اصفهانی حرکت خواهد کرد.

وی با اشاره به رکوردهای صورت گرفته در روند حفاری تونل غربی و شرقی خط دوم متروی اصفهان حد فاصل ایستگاه دارک (شهرک امام حسین (ع)) تا میدان امام علی (ع)، تصریح کرد: در طول شش ماه حفاری دو تونل، پرسنل زحمت‌کش، پیمانکاران، مشاوران، ناظران و سایر عوامل این پروژه بزرگ، با ثبت رکورد ۲۱ رینگ حفاری و سگمنت‌گذاری در شبانه‌روز معادل حدوداً ۳۰ متر که در ایران بی‌سابقه بوده، اتفاق بزرگی را در اجرای پروژه رقم زدند.

مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان، گفت: عملیات حفاری تونل غربی خط دوم قطار شهری اصفهان حد فاصل ایستگاه دارک (شهرک امام حسین (ع)) تا میدان امام علی (ع)، اسفندماه سال ۱۳۹۷ و عملیات حفاری همزمان تونل شرقی این قسمت از خرداد امسال آغاز شد.

به گزارش ايمنا ، تاکنون در دو تونل خط دوم قطارشهری اصفهان، نزدیک به یک هزار و ۶۰۰ رینگ حفاری و نزدیک به دو هزار و ۲۰۰ متر حفاری صورت گرفته و حجم حفاری مکانیزه این بخش بیش از ۸۶ هزار متر مکعب است. مسیر اولویت بهره‌برداری خط دوم مترو اصفهان حدفاصل ایستکاه دارک شهرک امام حسین (ع) تا مدرس نجفی به طول ۱۴.۷ کیلومتر است.

ویژگی خاص ایستگاه‌های خط دوم مترو، ساخت ایستگاه‌ها قبل از ورود تی بی ام است که این موضوع باعث می‌شود که در این خط نسبت به خط یک، در احداث هر ایستگاه به میزان قابل توجهی صرفه‌جویی شود و معضلات ترافیکی و اجتماعی ناشی از روش‌های دیگر ساخت ایستگاه‌ها، با این روش به حداقل می‌رسد.



کد محتوا 17141

برچسب ها