تداوم خدمت‌رسانی شهرداری به شهروندان با ICT در بحران کرونا

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان گفت: با راه‌اندازی سامانه ثبت درخواست‌های شهروندان، تمامی خدمات الکترونیکی مورد نیاز شهروندان به صورت یکپارچه ارائه می‌شود.

سید حمیدرضا ابطحی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: این سازمان پیش از شیوع ویروس کویید ۱۹ اقداماتی به منظور ارائه خدمات غیرحضوری و الکترونیکی به شهروندان انجام داده و زیرساخت‌های آن را فراهم کرده بود که با آغاز این بحران، زیرساخت‌ها با جدیت بیشتری در مدار استفاده قرار گرفت.

وی از راه‌اندازی میز خدمت الکترونیکی و استقرار فوری سامانه ثبت درخواست‌های شهروندان به صورت اینترنتی به نشانی my.isfahan.ir خبر داد و افزود: در گذشته هر یک از معاونت‌ها و سازمان‌های شهرداری، خدمات خود را از درگاه‌های مختلف ارائه می‌کرد که با راه‌اندازی این سامانه، تمامی خدمات الکترونیکی مورد نیاز شهروندان به صورت یکپارچه ارائه می‌شود.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان از ادامه فعالیت‌های نرم افزاری سازمان در این ایام خبر داد و گفت: با تمهیدات صورت گرفته و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نیز استفاده از امکان دور کاری، علاوه بر ادامه تولید نرم‌افزارهای داخلی؛ پشتیبانی پایگاه داده، نرم افزارها و نیز مرکز داده شهرداری اصفهان به صورت کامل و موفق انجام و در خدمات رسانی به شهرداری و شهروندان هیچ‌گونه وقفه‌ای ایجاد نشد.

وی از راه اندازی سامانه برگزاری جلسات آنلاین و سامانه ویدئو کنفرانس در شهرداری خبر داد و عنوان کرد: این سامانه طی یکسال گذشته در سازمان فاوا راه اندازی شده بود که پس از اعلام لغو جلسات حضوری در مدار استفاده قرار گرفت و تاکنون علاوه بر سازمان فاوا، جلسات مختلفی در حوزه‌های مختلف شهرداری از جمله معاونت‌های برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی، شهرسازی و معماری، عمران، حمل و نقل و ترافیک و نیز اداره کل بازرسی، اداره کل طراحی و… از این طریق برگزار شده است.

ابطحی با بیان اینکه دسترسی کارکنان سازمان فاوا و مجموعه شهرداری به سامانه‌های شهرداری اصفهان بر بستر اینترنت ایجاد شده است، تصریح کرد: با توجه به شرایط ایجاد شده مبنی بر انجام خدمات کارکنان شهرداری به صورت دور کاری، این امکان توسط سازمان فاوا فراهم شد، به گونه‌ای که در تمامی ایام بحران کرونا، کارکنان شهرداری امکان دسترسی به سامانه‌های مورد نیاز از جمله اتوماسیون اداری شهرداری بر بستر اینترنت (و از درون منزل) را داشتند تا خللی در انجام امور شهرداری و شهروندان ایجاد نشود.

وی از تعطیلی کلاس‌های مرکز آموزش سازمان فاوا خبر داد و گفت: در راستای حفظ سلامتی دانش‌بران و مراجعان، تمامی کلاس‌های حضوری این مرکز از هفته اول اسفند ماه سال گذشته تعطیل و دوره‌های آموزشی به صورت غیرحضوری و الکترونیکی ارائه شد.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان برنامه‌ریزی و ارائه آموزش‌های غیرحضوری در مرکز آموزش سازمان را از طریق سامانه شهر یادگیرنده به نشانی Lcity.ir دانست و افزود: این سامانه در اواخر بهمن ماه سال گذشته با حضور شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مدیران ارشد شهرداری رونمایی شده بود و در حال حاضر این امکان وجود دارد تا تمامی دوره‌های مورد نیاز ادارات و سازمان‌ها بر این بستر ارائه شود، ضمن آنکه شهروندان نیز با مراجعه به این سامانه می‌توانند از دوره‌های ۲۱ گروه آموزشی موجود استفاده کنند.

ابطحی اظهار امیدواری کرد: با مدیریت بحران کرونا از تهدید به وجود آمده به عنوان یک فرصت در ارائه خدمات الکترونیکی و غیر حضوری به شهروندان استفاده شده و با سیاستگذاری‌های مناسب و مجدانه در نهادهای قانون گذاری و به ویژه مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر اصفهان، شاهد ارائه خدمات شهرداری و سایر دستگاه‌های اجرایی به صورت غیرحضوری، حذف تدریجی خدمات حضوری و ایجاد زیرساخت‌ها و بسترهای مناسب به منظور تحقق شهر هوشمند باشیم.



کد محتوا 16610

برچسب ها