کاهش بار ترافیکی خیابان آتشگاه با احداث ایستگاه حجازی خط دو مترو

مدیر منطقه ٩ شهرداری اصفهان گفت: ایستگاه حجازی خط دو متروی اصفهان پس از احداث بار ترافیکی خیابان آتشگاه را کاهش می‌دهد و به حمل‌ونقل عمومی کمک شایانی می‌کند.

به گزارش خبرنگار ايمنا ، سید عباس روحانی در بازدید دو تن از اعضای شورای اسلامی ‌شهر اصفهان و مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان از خط دو مترو در منطقه ۹، اظهار کرد: این منطقه تمام تلاش خود را در برآورد بودجه لازم و کمک به پیشرفت پروژه ایستگاه حجازی خط دو متروی اصفهان جهت دسترسی  شهروندان به امکانات رفاهی و حمل‌ونقل عمومی به کار گرفته است.

وی افزود: ایستگاه خط دو مترو غرب اصفهان در خیابان شهید حجازی به مساحت ۱۱ هزار مترمربع نیز آزادسازی و جهت تجهیز کارگاه و آغاز به کار تحویل پیمانکار شد.

«سید محمدرضا بنکدارهاشمی» مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان نیز در این بازدید به تشریح مشکلات و روند ساخت خط دو مترو پرداخت و گفت: شفت را در تمام ایستگاه‌ها قرار دادیم و مردم نیز دسترسی‌های کنار ایستگاه را می‌بینند، البته هر چه طول ایستگاه‌ها کوچک‌تر باشد، دسترسی‌ها بزرگ‌تر می‌شود تا بتوانیم تجهیزات لازم را فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید حدود ۱۰ هزار مترمربع در بافت فرسوده حواشی میدان امام علی(ع) آزادسازی شود تا بتوانیم «تی بی ام» را در آن بخش وارد کنیم.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان ادامه داد: سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری بسته شد که بر اساس آن ۵۰درصد هزینه تملک را این سازمان و ۵۰‌درصد باقی‌مانده از بودجه شهرداری تأمین شود؛ همچنین اوراق مشارکت به‌صورت پنجاه‌پنجاه بین شهرداری و دولت است و شهرداری اضافه بر این موارد تملک را انجام می‌دهد.

وی تاکید کرد: احداث ایستگاه‌های خط دوم قطار شهری اصفهان با برنامه‌ریزی دقیق‌تر زمانی صورت گرفته بدین ترتیب که پیش از عبور تی. بی. ام از محل ایستگاه، سازه‌ نگهبان و سازه اصلی ایستگاه ساخته خواهد شد تا ضمن صرفه‌جویی در هزینه‌ها، آب‌بندی ایستگاه‌ها با کیفیت بهتری انجام شود.

بنکدار هاشمی با بیان اینکه در خط دوم قطار شهری اصفهان به منظور افزایش سرعت ساخت، عبور TBM از دو جهت انجام می‌شود، افزود: حفاری مکانیزه تونل دوچشمه با دو دستگاه TBM از ایستگاه دارک در شمال شرق اصفهان تا ایستگاه میدان امام علی(ع) به طول ۷.۷ کیلومتر صورت می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان تصریح کرد: یک تونل یک چشمه حفاری قطعه حد فاصل ایستگاه کهندژ(در غرب اصفهان) تا میدان امام علی(ع) به طول حدود ۶.۵ کیلومتر را انجام خواهد داد.

وی ادامه داد: سعی و تلاش سازمان قطارشهری اصفهان در ساخت خط دوم قطارشهری، توجه به رویکرد فنی اقتصادی به منظور کاهش هزینه‌ها در زمان بوده است.

در این بازدید همچنین «شیرین طغیانی» رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی ‌شهر اصفهان با اشاره به فرم معماری ایستگاه‌های مترو، اظهار کرد: زحمات بسیاری که در زیر زمین به‌صورت تکنیکال انجام می‌شود که باید در ایستگاه‌ها به مردم نشان داده شود تا شهروندان نیز در جریان این تلاش‌ها برای راه اندازی ایستگاه‌های مترو قرار گیرند.

وی تصریح کرد: پروژه‌های شهری باید در راستای کمک به مردم اجرایی شود، به همان میزان که به پروژه‌های کلان نیاز داریم، اجرای پروژه‌های منطقه‌ای و خرد نیز باید مورد توجه باشد.



کد محتوا 13372

برچسب ها