زمانی که به یک شهر خاص فکر میکنیم اولین تصویری که به ذهنمان میرسد دورنما و چشمانداز شهری آن است دورنمای شهری درحقیقت حکم اثرانگشت را برای یک شهر دارد چرا که دورنمای هر شهری کاملا منحصربفرد است این چشماندازهای خیرهکننده درواقع افقهایی مصنوعی هستند که سازهها و ساختمانهای یک شهر آن را ایجاد میکنند نمایی بی نظیر ازتمام یا بخشی ازمعماری یک شهر با پس زمینه آسمان شهر.
با ترسیم خط آسمان یک شهر، هویت بصری آن شهر را در ذهن انسانها تقویت میکنیم، برای آنها تصویری از یک شهر میسازیم، تصویری که کمک خوبی برای برندینگ یک شهر به عنوان یک مقصد گردشگری خواهد بود. رویداد چهل وکتور برای خط آسمان شهر اصفهان در همین نقطه متولد شد...
فراخوان رویداد چهل وکتور از خط آسمان شهر اصفهان در تاریخ بیستم بهمن ماه سال نود و نه بصورت رسمی اعلام شد. طرح مسابقه در ایران برای اولین بار نوشته شده و برای بسیاری از افراد و حتی طراحان ایدهای ناآشنا بود . برای آشنایی بیشتر مخاطبان با وکتور خط افق شهر، با ایجاد هشتگ تجربیات-دیگران، تحقیقاتی در رابطه با شهرهای مهم جهان و ساختمانهای شاخص آنها و نقش این آثار در ایجاد خط افق آن شهرها انجام گرفت و نمونههای وکتورهای خط افق آن شهرها جمعآوری شد و در قالب پستهای جداگانه برای هر شهر، در شبکههای مجازی رویداد منتشر گردید. این روش در واضح شدن هدف رویداد در مورد اصفهان بسیار تاثیرگذار بود.
تا ساعت 24 روز 20 فروردين ماه 1400 در مجموع 96 نفر شرکتکننده با مجموع 276 اثر در رويداد شرکت کردند.
مسابقه تمدید نشد... و پس از داوری 5 اثر به عنوان آثار برتر و 35 اثر برگزیده انتخاب شد و جوایز نقدی به طراحان محترم اهدا و در نهايت اسامی برگزيدگان مسابقه در تاريخ 7 ارديبهشت ماه 1400 همزمان با روز جهانی گرافيک اعلام گرديد.
اهداف مسابقه:
•برندینگ شهر اصفهان در حوزه گردشگری •ایجاد نماد هویتی برای اصفهان •تولید ماده خام برای طراحی و دیزاینهای مربوط به گرافیک اصفهان •مورد توجه قرار دادن اهمیت خط افق شهر برای مدیران شهری و شهرسازان و معماران