leftheader1
ENGILSHنقشه سایتعضویت و ورود اعضاصفحه اصلی
گالریwidth=10خدمات گردشگریwidth=10خواهر خوانده هاwidth=10اصفهان قدیمwidth=10صنایع دستیwidth=10مفاخر و مشاهیرwidth=10جاذبه های گردشگریwidth=10آثار تاریخیwidth=10معرفی شهرwidth=10
۱۳۹۹ دوشنبه ۵ خرداد
 
جستجو
مقالات
اهمیت و نقش مرکز کنترل

بیان اهمیت و نقش مرکز کنترل، دستاوردهای مهم بهره برداری از مرکز کنترل، معماری مرکز کنترل و شرح وظایف اپراتورها و کنترلین مربوطه حایز اهمیت بوده که در این مقال بدان پرداخته خواهد شد.

الف) اهمیت و نقش مرکز کنترل، نظارت و مدیریت ناوگان

·       کاهش مشکلات مربوط به کنترلین موجود سطح شهر

·       نظارت و کنترل کیفی ناوگان

·       کنترل حجم بالای ناوگان با استفاده از تعداد اندک نیروی انسانی

·       کاهش زمان انتظار مسافران

·       زمانبندی واقعی تردد ناوگان و ایجاد نظم و اعتماد و نظارت بر حسن اجرای آن

·       افزایش کیفیت خدمات

·       افزایش قابلیت اطمینان سیستم اتوبوسرانی

·       نظارت و میدریت ایستگاه های بحرانی (مدیریت بحران)

 

ب) دستاوردهای مهم بهره برداری از مرکز کنترل و پروژه AVL در اتوبوسرانی اصفهان

·       برنامه ريزي و بهينه سازی خطوط موجود.

·       تصميم گيري جهت جانمائي و تعيين محل ايستگاهها

·       کارشناسي خطوط با توجه به رفتارها و آمار ثبت شده

·       تعيين مسيرهاي بحراني و گلوگاههاي شهري

·       طراحي و برنامه ريزي خطوط معين جهت کمک به خطوط در زمانهاي بحراني و غيرقابل پيش بيني

·       طراحي تعداد اتوبوس مناسب و سيستم هاي سريع السير و عادي در طول روز يا ساعات خاصي از روز

·       توزيع مناسب اتوبوسها به خطوط

·       دريافت اطلاعات و آمار کليه خطوط جهت بررسي

·       کاهش تخلفات ناوگان در سطح شهر از جمله توقفات بي جا و برنامه ريزي بهتر در اين خصوص

·       پیاده سازی برنامه زمانبندی که لازمه ایجاد نظم در خطوط می باشد

 

ج) معماری مرکز کنترل و نظارت ناوگان

مرکز کنترل اتوبوسرانی به سه بخش عمده تقسیم می شود:

بخش اول: مرکز AVL و کنترل ها

بخش دوم: مرکز مدیریت و نظارت حوادث و تصادفات (رخدادها)

بخش سوم: اپراتورها اطلاع رسانی

 

د) شرح وظایف اپراتورها و کنترلین حوادث و رخدادها

1- شرح وظایف اپراتورها:

·       به روز نگه داشتن نرم افزار و بسته‌های ارتباطی

·       دریافت کلیه گزارشات سطح شهر (OFFLINE & ONLINE)

·       بررسی انحرافات از زمانبندی و اعلام و پیگیری رفع انحرافات زمانی

·       بررسی زمانبندی نظری (از قبل تعیین شده)

·       تغییر زمانبندی نظری در صورت نیاز و اعلام به عوامل ذیربط (کنترل، راننده و ...) ; (در صورت خرابی اتوبوس، غیبت راننده و ... زمانبندی تغییر می‌کند).

·       کنترل سرعت ناوگان در خطوط

·       تهیه گزارشات مربوط به واحدهای مختلف (حراست، بهره‌برداری و ...)

·       ارسال گزارشات تعمیرگاهی (خرابی دستگاه و ...) به تعمیرگاه و عوامل ذیربط در پروژه

·       دریافت گزارشات تخلفات (سرعت غیر مجاز، خروج از مسیر غیر مجاز، توقف بیش از حد و ...) و انتقال عوامل ذیربط

    بررسی نرم افزار بصورت مداوم و اعلام مشکلات وکاستی ها

 

2- شرح وظایف قسمت مدیریت و نظارت حوادث و رخدادها (تصادفات و ...):

·       دریافت کلیه گزارشات مربوط به تصادفات و حوادث در سطح شهر

·       اعلام و هماهنگی با نفرات (مسئولین) تصادفات در مناطق جهت حضور و رسیدگی

·       ارائه گزارشات مربوط به عوامل ذیربط

·       نظارت دقیق و پیوسته بر پیغام های ارسال شده از سطح شهر به صورت on line

·       ارتباط مستمر ودر صورت نیاز با رابطین سطح شهر

     

3- شرح وظایف اپراتور اطلاع رسانی:

·       دریافت کلیه تغییرات در زمانبندی و خطوط و مسیرها

·       اعلام تغییراتی که در زمان انتظار مسافران دخیل است به عوامل ذیربط

·       اعلام تغییرات در خطوط و مسیرها به دلایل عمرانی و ... به عوامل ذیربط

·       در زمان توسعه پروژه اعلام تأخیرات و پیام‌های اطلاع رسانی به تابلوهای دیجیتال در سطح شهر و مسافران

  مقالات
 
BRT چيست ؟
سیستم اطلاع رسانی گویای درون اتوبوس (VMS)
نقشه اطلاع رسانی خطوط در ایستگاه ها
کارت بلیت الکترونیکی حمل و نقل
اهمیت و نقش مرکز کنترل