سال 95header
ENGILSHنقشه سایتعضویت و ورود اعضاصفحه اصلی
1397/06/13 ميز خدمت، مانع از ارتباطات اداري خارج از ضابطه مي شود
ميز خدمت، مانع از ارتباطات اداري خارج از ضابطه مي شود

مدير آموزش، تشكيلات و بهبود روش‌هاي معاونت برنامه‌ريزي، پژوهش و فناوري اطلاعات شهرداري اصفهان گفت: ميز خدمت الكترونيكي به منظور جلوگيري از تضييع حقوق شهروندان، تكريم ارباب رجوع و ايجاد نظام اداري پاسخگو و كارآمد، در شهرداري اصفهان استقرار يافته است.

به نقل از اداره ارتباطات رسانه اي شهرداري اصفهان، مرتضي نصوحي در خصوص شيوه نامه استقرار ميز  خدمت در شهرداري اصفهان اظهار كرد: با توجه به لزوم استقرار ميز خدمت در دستگاه هاي اجرايي، موضوع ماده پنج قانون مديريت خدمات كشوري ابلاغي رياست جمهوري اسلامي، اين شيوه نامه طي بخش نامه اي به واحدهاي مختلف شهرداري ابلاغ شده است.

وي با بيان اينكه هدف نهايي از اين اقدام، ايجاد بستر و زيرساخت هاي لازم به منظور جلوگيري از تضييع حقوق شهروندان، تكريم ارباب رجوع، جلوگيري از سرگرداني مردم، پيشگيري از برقراري ارتباطات اداري خارج از ضابطه و ايجاد نظام اداري پاسخگو و كارآمد بوده است، گفت: بالاترين مقام هر حوزه، مسئول پياده سازي ميز خدمت الكترونيك خواهد بود به طوري كه در معاونت هاي شهرداري، مناطق و سازمان ها و شركت هاي وابسته اين مسئوليت به ترتيب برعهده معاون شهردار، مدير منطقه و مديرعامل سازمان است.

مدير آموزش، تشكيلات و بهبود روش‌هاي معاونت برنامه‌ريزي، پژوهش و فناوري اطلاعات شهرداري با بيان اينكه ميز خدمت در شهرداري بر اساس دو مدل كاري تعريف شده است، اظهار كرد: مدل نخست خدماتي همچون پرداخت عوارض خودرو و نوسازي و پاسخ به استعلامات است كه در همان روز به ارباب رجوع پاسخ داده مي شود و نوع دوم خدماتي است كه براي انجام آن به زمان و فرآيندهاي بيشتري نياز است كه در اين موارد پس از تكميل مدارك و فرآيندهاي لازم، فرم رسيد خدمت و زمان اعلام پاسخ به مراجعان اعلام مي شود. 

نصوحي اضافه كرد: رسيد خدمت در مراحل ابتدايي به صورت دستي و در مراحل بعد به صورت دو نسخه اي و الكترونيكي صادر مي شود.  

مدير آموزش، تشكيلات و بهبود روش‌هاي معاونت برنامه‌ريزي، پژوهش و فناوري اطلاعات شهرداري اصفهان با بيان اينكه عملكرد كاركنان در ارايه خدمات توسط بالاترين مقام مسئول، مديريت سرمايه هاي انساني، مديريت بازرسي و مديريت هاي تخصصي مورد ارزيابي و كارشناسي قرار خواهد گرفت، تصريح كرد: انجام تمامي خدمات از طريق ميز خدمت و توسط يك نفر انجام نمي شود بلكه در قالب گردش الكترونيكي صورت مي گيرد تا هيچ گونه شبهه اي در فرآيند انجام كار وجود نداشته باشد

وي تاكيد كرد: ميز خدمت فقط در زمينه ارايه خدمات شهرسازي نيست و تمام خدمات عمراني، خدمات شهري و مالي شهرداري ها را در بر مي گيرد. 

نصوحي تصريح كرد: ميز خدمت به معناي استقرار يك ميز فيزيكي جداگانه و يا به معناي اختصاص نيروهاي جديد براي پاسخگويي به شهروندان نيست، بلكه در راستاي افزايش بهره وري از نيروهاي موجود در واحدهاي ارايه كننده خدمات و باجه هاي تعيين شده، استفاده خواهد شد.

 

(منبع خبرگزاري ايمنا)