leftheader1
ENGILSHنقشه سایتعضویت و ورود اعضاصفحه اصلی
گالریwidth=10خدمات گردشگریwidth=10خواهر خوانده هاwidth=10اصفهان قدیمwidth=10صنایع دستیwidth=10مفاخر و مشاهیرwidth=10جاذبه های گردشگریwidth=10آثار تاریخیwidth=10معرفی شهرwidth=10
۱۳۹۷ سه شنبه ۲۰ آذر
 
جستجو
ا

تاريخچه، اقدامات و برنامه‌هاي شركت واحد اتوبوسراني اصفهان:


تاريخچه اتوبوسراني شهر اصفهان به قبل از سال 1320 مي رسد كه اولين سيستم حمل و نقل همگاني در اين شهر فعاليت خود را آغاز نمود. تعداد محدودي اتوبوس و ميني بوس فيات در هشت خط مسيرهاي تعيين شده، به جابجائي مسافرين مشغول بودند با گذشت زمان تعداد خطوط به ده خط رسيد. متاسفانه از آنجائي كه مالكيت اين دستگاه ها خصوصي بودنده است، اطلاعات كافي از خط سير آنها در دست نيست. به دنبال افزايش اهميت سيستم حمل و نقل شهري در سال 1331 ماده واحده قانون تاسيس شركت هاي واحد اتوبوسراني همگاني در شهرها به تصويب رسيد. قانون مذكور مجدداً در سال 1334 در مجلس وقت به تصويب رسيد و در چهارم آبان ماه 1346 شركت واحد اتوبوسراني اصفهان با رعايت مقررات اين قانون و تصويب هيئت مديره به رياست شهردار وقت اصفهان آقاي جهانگير كيا و تائيد استاندار در مقام مجمع عمومي با سرمايه اوليه معادل39100000 ريال كه به 3910 سهم 10000 ريالي تقسيم شده بود و شامل 32669620 ريال كه صرف خريد 20 دستگاه اتوبوس بزرگ و 20 دستگاه ميني بوس گرديد و يك قطعه زمين واقع در خيابان كاوه( دفتر فعلي باب الدشت) و مبلغ 29209280 ريال سرمايه نقدي، از سوي شهرداري اصفهان با هدف ايجاد سيستم حمل و نقل عمومي منظم و كارآمد به منظور جابجائي دسته جمعي مسافر در خطوط تعيين شده شهري و حومه، مراقبت و بهره برداري صحيح از اتوبوس ها و خودروهاي موجود، توسعه و تكميل تاسيسات مربوط( از قبيل تعميرگاه ، توقفگاه و ... ) و در نهايت افزايش تعداد اتوبوس ها به ترتيبي كه متناسب با احتياجات و تامين نيازمند هاي همگاني شهر و حومه در آينده باشد، تاسيس شد. در سال 1347 به وسائط نقليه اين شركت براي عرضه خدمات حمل و نقل شهري 90 دستگاه اتوبوس اضافه گرديد و شركت در مقابل 110 دستگاه اتوبوس و 20 دستگاه ميني بوس با 633 نفر ( 10/5 نفر در مقابل يك دستگاه ) پرسنل شروع به كار نمود.

شركت واحد اتوبوسراني اصفهان با بيش از 1800 نفر پرسنل و بالغ بر 2000 كيلومتر طول شبكه خطوط اكنون به عنوان تنها سامانه حمل و نقل عمومي شهر اصفهان وظيفه جابجايي حدود 650 هزار نفر مسافر در روز را بوسيله 1200 دستگاه اتوبوس بر عهده دارد. اين شركت با هدف افزايش كيفيت سرويس دهي به شهروندان برنامه هاي راهبردي خود را تدوين و به ترتيب اولويت در جهت اجرائي شدن برنامه ها تلاش خواهد نمود .

استقرار سيستم مديريت استراتژيك و ارزيابي متوازن (BSC)؛ استقرار سيستم مديريت كيفيت و اخذ گواهينامه ISO9001:2008؛ پياده سازي سيستم مكان ياب اتوماتيك خودرو  (AVL)و طراحي و راه اندازي مركز مانيتورينك و كنترل ناوگان؛ راه اندازي سيستم دريافت و پرداخت الكترونيك بهاي سفر (AFC)؛ ساماندهي شبكه خطوط اتوبوسراني، پياده سازي سيستم نگهداري و تعميرات (نت)؛ مكانيزه كردن سيستم‌هاي پشتيباني و تعميرگاهي نظير باس واش، واحد تعمير گيربكس ZF، راه اندازي واحد مولد هيدروژن جهت باد لاستيك‌ها، بهبود سيستم مكانيزه سرويس روغن و...؛ تقويت بدنه كارشناسي شركت واحد اتوبوسراني، تحول در سيستم‌هاي اداري و مالي و اجراي طرح طبقه بندي مشاغل و... از جمله برنامه هاي انجام شده اين شركت مي‌باشد. اميد است با ياري خدا و تلاش پرسنل و مساعدت مسئولين ذيصلاح و با استقرار ساير سيستم‌هاي نظارتي، مديريتي و پشتيباني نظير سيستم‌هاي ايمني، بهداشت و محيط زيست (ISO14001 , OHSAS18001) كيفيت سرويس دهي افزايش يافته و رضايت شهروندان و مسافران در سطح مناسبي قرار گيرد.
 
تدوين سند راهبردي شركت
تدوين سند راهبردي شركت
شركت واحد اتوبوسراني اصفهان همانند ساير سازمان هاي شهرداري اصفهان در ابتداي سال 87 پياده سازي سيستم مديريت استراتژيك را آغاز نمود كه پس از ماه ها مطالعه، همفكري با مديران و كاركنان و انجام تحقيقات ميداني سند راهبردي تنظيم و به چاپ رسيد. تا به امروز اقدامات و پروزه هاي متعددي كه در سند راهبردي پيش بيني شده بود انجام شده كه بناست نهايتاً به افزايش سهم حمل و نقل عمومي، افزايش رضايت مسافران و ارتقاء سطح كيفيت زندگي كاري كاركنان منجر گردد. افق زماني اين شركت سال 94 تنظيم شده كه با تحقق اهداف كلان پنجگانه يعني افزايش سهم حمل و نقل عمومي، افزايش رضايت مسافران، ارتقاء فرهنگ حمل و نقل عمومي، بهبود سيستم مديريت و استفاده بهينه از منابع و مشاركت در تحقق توسعه پايدار شهر اصفهان، دست يافتني خواهد بود.
ـ توسعه و بهبود زير ساخت ها و سيستم هاي پشتيباني
ـ توسعه و بهبود سيستم هاي مديريتي و نظارتي
ـ افزايش رضايت مسافران با بهبود مستمر عملكرد و كيفيت ارائه خدمات
ـ ارتقاء سطح علمي ، مهارتي و فرهنگي كاركنان
ـ صيانت از منابع ، به ويژه منابع انساني و محيط زيست